Z Biletem

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Jak wygląda kontrola biletu?

Podczas kontroli wystarczy pokazać kontrolerowi bilet w aplikacji zbiletem. Kontroler może zweryfikować bilet wzrokowo, lub skanując kod qr na bilecie. Jeżeli korzystasz z biletu ulgowego, musisz posiadać legitymację lub inny dokument potwierdzający uprawnienia do ulgi, i okazać go kontrolerowi wraz z biletem. Kontroli mogą dokonywać wyłącznie osoby uprawnione do tego przez organizatora lub operatora transportu.

Co jeśli w trakcie kontroli biletu bateria w moim telefonie jest rozładowana?

Nie przejmuj się. Jeżeli masz problem z telefonem, lub rozładowała Ci się bateria, pokaż kontrolerowi dokument tożsamości z numerem pesel. Kontroler będzie mógł sprawdzić czy masz ważny bilet.

Czy kontroler biletów będzie respektował bilet zakupiony na tej stronie?

Tak. W każdym mieście z którym współpracujemy, osoba uprawniona do kontroli musi wiedzieć jak skontrolować bilet zakupiony w systemie zbiletem i musi go respektować.

Czy to działa w moim mieście?

Jeżeli współpracujemy z organizatorem lub operatorem publicznego transportu zbiorowego w Twoim mieście to tak. Jeżeli więc widzisz bilety dla Twojego miasta w naszej ofercie, to znaczy że możesz śmiało korzystać z systemu zbiletem. Listę miast z którymi współpracujemy znajdziesz na stronie głównej.

Jak bilet będzie mi dostarczony?

Aby zacząć korzystać z biletu niezbędne jest zainstalowanie aplikacji mobilnej zbiletem. Aplikacja działa na platformach Android, iOS oraz Windows Phone. Bilet zakupiony na stronie internetowej aktywujesz wpisując numeru telefonu pasażera (ten sam który podany został na stronie internetowej) w aplikacji. Dlatego właśnie, podczas zakupu prosimy Cię o podanie numeru telefonu. Dodatkowo, na podany podczas zakupu adres e-mail, wyślemy kupującemu potwierdzenie zakupu biletu.

Co z moim biletem jeśli zgubię telefon i zacznę korzystać z nowego?

Jeżeli wymienisz telefon, i będziesz korzystać nadal z tego samego numeru, po prostu pobierz na nowe urządzenie aplikację zbiletem i wpisz w niej swój numer telefonu. Aby zweryfikować numer, poprosimy Cię wtedy o wysłanie zwykłego smsa. Bilet zostanie aktywowany w aplikacji na nowym telefonie, a stare urządzenie nie będzie już połączone z biletem. Jeżeli zmieniasz numer telefonu i chcesz nadal korzystać z biletu, który zakupiony był dla innego numeru, skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego.

Dlaczego muszę podać numer PESEL pasażera podczas zakupu?

Prosimy o numer PESEL pasażera, aby jednoznacznie móc zidentyfikować posiadacza biletu podczas kontroli. Dzięki temu, nawet jeśli masz problem z telefonem, lub rozładuje Ci się bateria, możesz spokojnie podróżować ponieważ możemy sprawdzić ważność Twojego biletu właśnie poprzez numer PESEL. Twoje dane są bezpieczne i przetwarzane wyłącznie w celu obsługi klienta i realizacji naszych zobowiązań wobec Ciebie. Kontroler nie ma dostępu do Twoich danych poza momentem kontroli.

W jakim celu wykorzystywany jest numer telefonu?

Numer telefonu jest nam potrzebny abyśmy mogli połączyć zakup na stronie internetowej z aplikacją w telefonie. Poza tym, bilet przypisany jest wyłącznie do jednego numeru telefonu, dzięki temu, możesz bezpiecznie korzystać ze swojego biletu. Twoje dane są bezpieczne - nikomu nie przekazujemy Twojego numeru telefonu.

Czy zakupy na tej stronie są bezpieczne?

Tak. Wszystkie płatności za zakupy w systemie zbiletem realizowane są na bezpiecznych stronach internetowych operatora płatności PayU. PayU jest wiodącym operatorem płatności internetowych w Polsce i posiada wszystkie niezbędne certyfikaty oraz zabezpieczenia. PayU posiada status Krajowej Instytucji Płatniczej działającej pod nadzorem Komisji Nadzoru Finansowego.

Czy bilet zakupiony w systemie zbiletem można zwrócić?

Tak. Bilet kupiony w systemie zbiletem możesz zwrócić zgodnie z naszym Regulaminem oraz przepisami właściwego emitenta (wystawcy) biletu. Zajrzyj na podstronę Zwrot biletu, aby dowiedzieć się szczegółów dotyczących zwrotu w Twoim mieście. Przepisy lokalne są dostępne na stronach internetowych organizatora lub operatora płatności, którego nazwa i logo widnieją na bilecie. Przepisy te regulują na przykład, w jakim terminie dany bilet okresowy może być zwrócony i określają wysokość ewentualnych opłat dodatkowych związanych ze zwrotem.

Jak zainstalować aplikację na smartfonie?

Ściągnij aplikację zbiletem ze sklepu z aplikacjami w Twoim telefonie. Jeżeli masz telefon Android, aplikację znajdziesz w sklepie Google Play. Jeżeli masz iPhone, aplikację zajdziesz w AppStore. Jeśli korzystasz z telefonu z systemem Windows Phone, aplikacji szukaj w Marketplace. Wystarczy że wpiszesz w wyszukiwarce sklepu słowo zbiletem i aplikacja powinna pojawić się w wynikach. Możesz też zeskanować kod qr na naszej stronie internetowej po zakupie biletu. Link do aplikacji znajduje się również w stopce strony i w mailu z potwierdzeniem zakupu. Aplikacja zbiletem jest darmowa na wszystkich platformach.

Skąd mam wiedzieć czy aplikacja będzie działać na moim telefonie?

Jeżeli masz smartfon z systemem Android lub Windows Phone, lub masz iPhona to aplikacja będzie działać na Twoim urządzeniu. Aplikację na swoje urządzenie możesz zawsze bez przeszkód pobrać przed zakupem biletu.

Czy moje dane osobowe są bezpieczne?

Tak, bezpieczeństwo Twoich danych jest dla nas najwyższym priorytetem. Twoje dane są przechowywane i przetwarzane zgodnie z prawem i wytycznymi dotyczącymi zabezpieczeń Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Nigdy nie udostępnimy Twoich danych w celach marketingowych, nie będziemy również wysyłać do Ciebie reklam lub niechcianych maili. Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności.